۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳

رئیس اداره دامپزشکی اراک مطرح کرد؛

شناسایی ۸ دام مبتلا به تب مالت در اراک/ انجام ۵۰۷۰ تست برسلوز

شناسایی ۸ دام مبتلا به تب مالت در اراک/ انجام ۵۰۷۰ تست برسلوز

اراک- رئیس دامپزشکی اراک با اشاره به انجام تست برسلوز بر روی پنج هزار و ۷۰ رأس دام سنگین گفت: از این آزمایش ها هشت رأی دام مبتلا به تب مالت شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل حمزه لوئیان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۳ هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام در اراک ایمن سازی شدند، گفت: ۱۹۳ هزار رأس از مجموع این دام‌ها علیه بیماری تب برفکی و ۱۳۶ هزار رأس علیه بیماری دامی طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شدند.

حمزه لوئیان افزود: ۲۵ هزار و ۷۰۰ رأس دام از مجموع این دام‌ها علیه بیماری مشترک برسلوز و ۴ هزار و ۷۲۰ قلاده سگ هاری که از جمله بیماری‌های قابل انتقال به انسان است ایمن سازی شدند.

وی گفت: در راستای مقابله با بیماری مشترک بین انسان و دام، تست برسلوز در این مدت بر روی پنج هزار و ۷۰ رأس دام سنگین انجام شد که در این آزمایش‌ها هشت رأس دام مبتلا به بیماری تب مالت مشاهده و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک در ادامه افزود: تست بیماری سل نیز در این مدت بر روی چهار هزار و ۹۰۰ رأس دام انجام شد که در این آزمایش‌ها یک رأس دام مبتلا به این بیماری مشاهده و معدوم سازی شد.

حمزه لوئیان گفت: همچنین در راستای مقابله با بیماری مشترک بین انسان و دام، تست مشمشه نیز در این مدت بر روی ۳۷۵ رأس اسب در شهرستان اراک انجام شد.

کد خبر 5613127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha